ARISS PROIEKTUA

Berrikuntza eta Konpromisoa STEAM:  ARISS Proiektua Indautxuko Eskolan

ZER DA ISS?

Nazioarteko Espazio Estazioa da ISS (International Space Station), etxe flotatzaile handi bat bezalakoa da, Lurraren inguruan bueltaka dabilena, oso goian, 400 kilometro ingurura! Imajinatu espazioan eraiki zen etxe handi bat bezalakoa dela astronautek bertan bizi eta lan egin ahal izateko. Lurraren orbitan eraikitako ikerketa zentroa da.

Baina, badakizu zer den bikainena? Ez zuela herrialde batek bakarrik eraiki, batzuek baizik! Estatu Batuek, Errusiak, Kanadak, Japoniak eta Europako herrialde askok elkarrekin lan egin zuten errealitate bihurtzeko. Beraz, ISSn, hainbat herrialdetako astronautak elkarrekin lan egiten dute esperimentu zientifikoetan, espazioaren esploratzaileen nazioarteko talde bat bezala da!

Han bizi diren astronautek denbora ematen dute giza gorputzak espazioan nola jokatzen duen aztertzen, esperimentu zientifikoak egiten, hausten diren gauzak konpontzen, eta Lurra goitik ere ikus dezakete! Leiho erraldoi bat bezalakoa da, gure planeta beste ikuspegi batetik ikusteko.

Laburbilduz, ISS espazioko etxe bat bezalakoa da, non mundu osoko zientzialariek elkarrekin lan egiten duten espazioari buruz gehiago ikasteko eta gizakiei eta Lurrari nola eragiten dien jakiteko. Benetan zirraragarria da!

(Egin klik irudian webgunea ezagutzeko)

ZER DA ARISS?

ARISS, edo Amateur Radio on the International Space Station, Nazioarteko Espazio Estazioko irrati amateur bat da, mundu osoko ikasle eta irrati-zaleei Nazioarteko Espazio Estazioko tripulazioarekin zuzenean hitz egiteko aukera ematen diena.

Zuzeneko konexioaren unea zirraragarria izaten da, ikasleek astronauta batekin hitz egiteko aukera izaten baitute gure planetatik 400 kilometrora. Emozioz beteriko ekimen honen helburua da ikasleak zientzien mundura erakartzea eta ikasketa horietan sakontzea.

Imajinatu walkie-talkie berezi bat duzula, espazioan flotatzen ari diren astronautekin komunikatzeko aukera ematen dizuna. ARISSren bidez, eskolek eta gazte-taldeek galderak bidal ditzakete eta zuzeneko elkarrizketak ere izan ditzakete ISSn dauden astronautekin. Kanpoko espazioarekin komunikatzeko leiho bat irekita edukitzea bezala da.

Haurrek galderak egin ditzakete: nolakoa den espazioko bizitza, nola flotatzen duten grabitaterik gabe, zer jaten duten, nola sentitzen diren, eta askoz gehiago. Esperientzia zirraragarria eta hezitzailea da, eta aukera ematen die espazioari buruz zuzenean ikasteko han goian dauden pertsonengandik.

(Egin klik irudian webgunea ezagutzeko)